Home Blog Ce inseamna Jurnal Electronic la o casa de marcat?

Comanda Acum

Banner

Inregistrare Distribuitori

Banner
Ce inseamna Jurnal Electronic la o casa de marcat?

Jurnalul Electronic pentru noile case de marcat electronice fiscale.

La inceputul anului 2015 a intrat in vigoare Ordonanta de urgenta OUG nr.91/2014 care modifica OUG 28/1999 . ( Citeste textul integral al Ordonantei aici. )

Noua ordonanta defineste o noua metoda de pastrare a tuturor informatiilor emise cu o casa de marcat. Jurnalul Electronic .

Pana la aceasta ordonanta exista obligativitatea de a pastra pana la 2 ani jurnalele de vanzari ale caselor de marcat imprimate pe hartie. Pentru un comerciant mic aceasta obligativitate nu era foarte greu de realizat, dar pentru marii comercianti, supermarket-uri si hipermarket-uri arhivarea pe 2 ani de zile a rolelor jurnal reprezenta o sarcina dificila si costisitoare. Arhivarea rolelor de hartie cu jurnalele de vanzari ale caselor de marcat sau imprimantelor fiscale trebuie facuta in conditii de temperatura si umiditate speciale altfel informatia imprimata pe rolele de hartie termica se sterge si exista amenzi foarte mari pentru acest fapt.

Noua metoda de pastrare a informatiei cu toate vanzarile unei case de marcat in Jurnalul Electronic, in conditiile in care tehnologia actuala permite acest lucru, este o solutie mult mai economica si probabil mai sigura fata de vechea metoda.

Jurnalul Electronic , metoda de pastrare a tuturor informatiilor emise de o casa de marcat in format electronic criptat, deschide calea spre monitorizarea de la distanta a parcului de case de marcat din Romania.

Casele de marcat existente pe piata in acest moment, cele care au obtinut avizele tehnice, conform legislatiei in vigoare, pentru a putea fi vandute in Romania nu poseda Jurnalul Electronic cum este definit de noua ordonanta OUG 91/2014.

De asemenea casele de marcat din Romania nu poseda nici dispozitivele electronice adecvate pentru comunicarea cu un server ANAF , pentru monitorizarea acestora de la distanta.

Comunicarea la distanta cu serverele ANAF se poate face in multe feluri, dar cel mai probabil se va face prin GPRS ( pachete de date prin telefonie mobila) sau conexiune Internet si credem ca  va fi luata in considerare conectarea prin GPRS deoarece exista acoperire GSM aproape peste tot.

Obligativitatea utilizarii noilor case de marcat care poseda Jurnal electronic, conform noii Ordonante, va incepe de la:

- 1 Aprilie 2016 cu operatori economici mari contribuabili

- 1 Iulie 2016 cu operatorii economici medii contribuabili

- 1 Noiembrie 2016 operatorii economici mici contribuabili.

si incepand cu 1 Ianuarie 2016 casele de marcat modele vechi nu se mai pot comercializa in Romania.

Conectarea cu serverele ANAF se va face incepand cu data de 1 Februarie 2017

 

 

 

Add comment


Security code
Refresh

Case de Marcat || Zeus Service 2011