Home Blog

Comanda Acum

Banner

Inregistrare Distribuitori

Banner
Noile modele de case de marcat cu Jurnal Electronic

Noile modele de case de marcat care vor avea Jurnal Electronic si conexiune GPRS sau Ethernet , in functie de cum se va dispune in Normele Tehnice de Aplicare  a OUG 91/2014.

 

 
A inceput procesul modificarii caselor de marcat.

Marti 23 decembrie 2014 , guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta 91/2014 care va da startul procesului de modificare a caselor de marcat din Romania.

Acest proces va incepe cu 1 Ianuarie 2015 si speram ca se va incheia la 1 Noiembrie 2016, daca nu cumva vor fi aprobate alte termene pe parcurs. Schimbarea caselor de marcat va fi un proces dificil deoarece presupune alte norme tehnice, un mod nou de comunicare al caselor de marcat cu Ministerul de finante, un alt mod de memorare a tuturor tranzactiilor efectuate cu casele de marcat.

In esenta casele de marcat din Romania vor fi dotate cu o noua memorie de Jurnal electronic in care se vor memora toate tranzactiile casei de marcat. Se vor inregistra criptat toate tranzactiile efectuate cu casa de marcat pe toata perioada de functionare, precum si alte informatii legate de diverse operatii efectuate cu casa de marcat.  Aceasta memorie de Jurnal Electronic elimina necesitatea utilizarii celei de-a doua rola de hartie sau reimprimarea jurnalului de vanzari specific caselor de marcat cu o singura rola de hartie.

Memoria fiscala va fi ca si pana acum elementul care memoreaza sinteza vanzarilor zilnice.

Noile case de marcat vor fi obligatorii incepand cu 1 Ianuarie 2016 pe etape , primii vor fi marii contribuabili din 1 Aprilie 2016, urmeaza contribuabilii mijlocii din 1 Iulie 2016 si la final micii contribuabili, care sunt si cei mai multi, incepand cu 1 Noiembrie 2016. Datele prezentate sunt cele de la care operatorii economici vor trebui sa aiba in functiune casele de marcat cu jurnal electronic.

Ca element de noutate va fi faptul ca toate casele de marcat din Romania vor trebui conectate cu serverele ANAF incepand cu 1 Februarie 2017.

Tot anul 2015 se vor vinde numai casele de marcat existente deocamdata pe piata deoarece chiar daca legea care defineste noile case de marcat a intrat in vigoare nu exista inca Normele tehnice de aplicare necesare pentru a putea cere producatorilor traditionali case de marcat cu caracteristicile specificate.

Aceste Norme tehnice se vor publica la sfarsitul lunii August 2015. Asteptam cu interes aparitia aceste Norme tehnice.

Ordonanta 91 pe 2014 poate fi citita aici:  Legislatie Case de marcat.

 

Revenim cu noutatile legislative referitoare la calendarul implementarii noilor case de marcat cu Jurnal Electronic.

In data de 20 iulie 2015 a fost publicata in Monitorul Oficial nr.540 , partea I, Ordonanta de Urgenta care modifica termenele de aplicare a OUG 91/2015. ( actul normativ poate fi descarcat aici )

Conform acestei OUG calendarul de implementare al noilor case de marcat se modifica dupa cum urmeaza:

- (1) Începând cu data de 1 aprilie 2016, Comisia autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

- (2) Începând cu data de 1 iulie 2016, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

- (3) Începând cu data de 1 octombrie 2016, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

- (4) Începând cu data de 1 ianuarie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

- (5) Începând cu data de 1 mai 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

 
Ce inseamna Jurnal Electronic la o casa de marcat?

Jurnalul Electronic pentru noile case de marcat electronice fiscale.

La inceputul anului 2015 a intrat in vigoare Ordonanta de urgenta OUG nr.91/2014 care modifica OUG 28/1999 . ( Citeste textul integral al Ordonantei aici. )

Noua ordonanta defineste o noua metoda de pastrare a tuturor informatiilor emise cu o casa de marcat. Jurnalul Electronic .

Pana la aceasta ordonanta exista obligativitatea de a pastra pana la 2 ani jurnalele de vanzari ale caselor de marcat imprimate pe hartie. Pentru un comerciant mic aceasta obligativitate nu era foarte greu de realizat, dar pentru marii comercianti, supermarket-uri si hipermarket-uri arhivarea pe 2 ani de zile a rolelor jurnal reprezenta o sarcina dificila si costisitoare. Arhivarea rolelor de hartie cu jurnalele de vanzari ale caselor de marcat sau imprimantelor fiscale trebuie facuta in conditii de temperatura si umiditate speciale altfel informatia imprimata pe rolele de hartie termica se sterge si exista amenzi foarte mari pentru acest fapt.

Noua metoda de pastrare a informatiei cu toate vanzarile unei case de marcat in Jurnalul Electronic, in conditiile in care tehnologia actuala permite acest lucru, este o solutie mult mai economica si probabil mai sigura fata de vechea metoda.

Jurnalul Electronic , metoda de pastrare a tuturor informatiilor emise de o casa de marcat in format electronic criptat, deschide calea spre monitorizarea de la distanta a parcului de case de marcat din Romania.

Casele de marcat existente pe piata in acest moment, cele care au obtinut avizele tehnice, conform legislatiei in vigoare, pentru a putea fi vandute in Romania nu poseda Jurnalul Electronic cum este definit de noua ordonanta OUG 91/2014.

De asemenea casele de marcat din Romania nu poseda nici dispozitivele electronice adecvate pentru comunicarea cu un server ANAF , pentru monitorizarea acestora de la distanta.

Comunicarea la distanta cu serverele ANAF se poate face in multe feluri, dar cel mai probabil se va face prin GPRS ( pachete de date prin telefonie mobila) sau conexiune Internet si credem ca  va fi luata in considerare conectarea prin GPRS deoarece exista acoperire GSM aproape peste tot.

Obligativitatea utilizarii noilor case de marcat care poseda Jurnal electronic, conform noii Ordonante, va incepe de la:

- 1 Aprilie 2016 cu operatori economici mari contribuabili

- 1 Iulie 2016 cu operatorii economici medii contribuabili

- 1 Noiembrie 2016 operatorii economici mici contribuabili.

si incepand cu 1 Ianuarie 2016 casele de marcat modele vechi nu se mai pot comercializa in Romania.

Conectarea cu serverele ANAF se va face incepand cu data de 1 Februarie 2017

 

 

 
Proiectul de Lege care va schimba casele de marcat.

In urma informatiilor aparute pe agentiile de presa, verificand site-ul ministrului de finante am avut surpriza sa gasim Ordonanta de Urgenta care, in sfarsit, aduce un pic de lumina in domeniul caselor de marcat .

Proiectul de lege a fost publicat in sectiunea Transparenta decizionala.

Noutatile par a fi mai multe.

Ordonanta descrie  un nou model de casa de marcat sau dispozitiv fiscal , care va avea pe langa memoria fiscala si o memorie de Jurnal Electronic care va face inutila retiparirea jurnalului, deci vom avea case de marcat cu o singura rola de hartie.

Casele de marcat vor avea hartie pe care se tipareste Bonul Fiscal. Bonul fiscal tiparit pe hartie nu dispare. Dispare numai Retiparirea Informatilor pe a doua rola. Rola Jurnal nu va mai avea utilitate deoarece toate informatiile legate de functionarea casei de marcat vor fi memorate ( aparent in mod criptat ) intr-o memorie de Jurnal Electronic.

Jurnalul Electronic va fi probabil o memorie nevolatila SD-card accesibila numai dupa desigilarea casei de marcat, cu informatiile despre vanzari si alte informatii utile, salvate securizat.

Casa de marcat va avea suplimentar un dispozitiv de salvare externa, probabil un SD-card accesibil la exterior si dispozitivul de comunicatie externa care sa permita integrarea casei intr-un sistem informatic. Nu se specifica despre ce fel de comunicatie este vorba, GPRS sau Ethernet sau amandoua.

Comunicarea cu un server central al ANAF trebuie facuta cu una din cele doua metode de mai sus.

Probabil vom afla aceste lucruri abia cand Normele metodologice vor fi publicate, dar cel mai tarziu la 31 Mai 2015.

Stim cu siguranta ca se vor schimba casele de marcat si incepand cu cel tarziu 1 August 2016 nimeni nu va mai putea utiliza case de marcat vechi. Pentru marea majoritate a comerciantilor termenul de schimbare a caselor de marcat va fi August 2016.

Etapele de introducere a noilor case de marcat fiscale sunt:

1- incepand cu data de 1 Iulie 2015 se incepe autorizarea Distribuitorilor de case de marcat cu Jurnal Electronic.

2- incepand cu 1 Octombrie 2015 se interzice comercializarea vechilor case de marcat cu jurnalul tiparit.

Deci casele de marcat model vechi se vor mai putea vinde pana la 1 Oct 2015 si se vor mai putea utiliza pana la 1 Aug 2016.

3- Incepand cu 1 Ianuarie 2016 marii contribuabili trebuie sa fi trecut deja la noile modele de case de marcat.

4- Incepand cu 1 Aprilie 2016 contribuabilii mijlocii trebuie sa aiba in exploatare casele de  marcat cu Jurnal Electronic.

5- Incepand cu 1 August 2016 toti micii contribuabilii, adica majoritatea comerciantilor din Romania, vor avea in exploatare numai case de marcat cu Jurnal Electronic  

Momentan pe piata  din Romania nu exista nici o casa de marcat care sa indeplineasca conditiile noii reglementari.

Motivul este unul foarte simplu. Nu exista deocamdata Normele Metodologice dupa care producatorii de case de marcat sa si produca aceste modele.

Dupa cum am spus mai sus, Normele Metodologice vor aparea pana cel tarziu la data de 31 Mai 2015.

Salutam ideea introducerii Loteriei bonurilor fiscale. Speram din tot sufletul sa functioneze .

Proiectul de act normativ se poate vedea aici: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/OUGcentralizata3decembrie2014modif_03122014.doc


 
Se schimba casele de marcat fiscale?

"Toti comerciantii vor folosi Case de Marcat fiscale cu Jurnal Electronic incepand cu 1 iulie 2014." ???Casa de marcat ELTRADE A100S cu conectare GPRS

Cele mai noi stiri din mediul online fac referire la un interviu cu ministrul de finante, domnul Daniel Chițoiu, in care se afirma ca toate casele de marcat din Romania trebuie schimbate pana la sfarsitul primului semestru din 2014. (vezi articolul aici )

Trebuie sa spunem din start urmatorul lucru: nici o casa de marcat din Romania nu corespunde mesajului transmis de acea stire/interviu cu ministrul de finante (pana la acest moment nu a aparut nici o informatie oficiala din partea Ministerului de Finante, asa ca vom trata totul doar ca pe o stire.)

Nici o firma importatoare si distribuitoare de case de marcat din Romania nu are OMOLOGAT nici un model de case de marcat, care sa corespunda noilor cerinte, la care se face referire in acel articol.

De ce nu exista astfel de Case de marcat?

Simplu: pentru ca nu s-a publicat inca nici o noua lege care sa impuna obligativitatea  unor noi modele de case de marcat cu jurnal electronic si GPRS (banuim ca "mama Omida" nu poate ghici modificarile legislative care vor aparea).

Nefiind lege, nu exista nici norme metodologice, asadar nu exista specificatiile tehnice dupa care producatorii de case de marcat sa proiecteze noile modele.

Nici un importator de case de marcat nu poate distribui pe piata din Romania case de marcat fara sa fie conform cerintelor legii.

Lege care inca nu exista, norme tehnice care inca nu exista.

Din aceasta cauza  nu exista in Romania case de marcat cu jurnal electronic stocat pe SD card si cu transmitere de date prin GPRS sau Ethernet catre un anumit server.

In acest moment toate casele de marcat sunt omologate conform OUG 28/1999 si a HG 479/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Daca conform celor relatate in acel interviu va aparea o noua lege, trebuie sa apara si normele metodologice cu specificatiile tehnice de rigoare, abia dupa aceea producatorii pot proiecta noile modele, care ulterior vor fi  supuse testarii si certificarii tehnice de catre institutia abilitata de Ministerul de Finante (ITC),  apoi obtinute aprobarile privind distribuitia de la  Comisia de Avizare a Distribuitorilor şi a Aparatelor de Marcat Electronice Fiscale si abia apoi intra in fabricatie. Toate acestea vor face parte dintr-un proces care se va desfasura in timp, si daca facem un calcul rapid, avem din momentul aparitiei legii, maxim 90 zile pentru aparitia Normelor Metodologice, 60 zile pentru proiectarea noilor modele, 30 zile pentru testarea si aprobarea ITC, 30 zile pentru  aprobarea Comisiei de Avizare a Distribuitorilor şi a Aparatelor de Marcat Electronice Fiscale si inca 30 zile necesare producerii efective de case de marcat, un total de aproximativ 240 zile.

In concluzie suntem de parere ca este necesar un termen minim de 8 luni de la aparitia unei noi legi, privind casele de marcat pentru "nasterea" primei case de marcat cu alte caracteristici tehnice decat cele actuale, fie ele cu jurnal electronic pe SD card, transmitere de date fiscale prin GPRS sau Ethernet.

In zilele urmatoare vom reveni cu un nou articol in care vom descrie in cativa pasi situatia actuala a caselor de marcat cu GPRS din tara vecina, Bulgaria.

 

 
Inceput de An 2014

Echipa noastra.S-a terminat vacanta. Si petrecerile anului 2013. Acum ne pregatim de munca. De fapt am si inceput in forta acest nou an.

Incepem prin a multumi tuturor clientilor nostrii precum si colaboratorilor si partenerilor care au fost alaturi de noi tot anul trecut.

Incepem deci noul an cu o promotie speciala la Casele de marcat model CARAT FAVOURITE si CARAT FAVOURITE PLUS.

ACUM pretul de vanzare va fi 485 lei. Primul venit , primul servit, bineinteles , in limita stocurilor disponibile.

Promitem ca si noi, echipa ZEUS SERVICE vom fi in continuare alaturi de voi, ca vom oferi in continuare cel mai bun suport tehnic pentru cele mai bune produse.

Ne-am propus ca anul acesta sa aducem produse noi si ne-am propus sa extindem sfera serviciilor destinate clientilor de produselor fiscale sau nefiscale.

Vom continua sa va oferim produse si servicii complete, indiferent de domeniul dvs. de activitate sau de dimensiunea afacerii dvs.

Construim solutiile fiscale conform nevoilor clientilor nostri.

Intotdeauna cele mai bune preturi, intotdeauna cel mai bun suport tehnic.

 

 

 

 
Comunicat de presa ROMPAN

Referitor la Ordinul prin care comerciantii de produse de panificatie vor aplica cota redusa de TVA de 9%, ROMPAN a dat urmatorul comunicat:

COMUNICAT DE PRESĂ ROMPAN: Având în vedere faptul că mulți agenți economici au solicitat lămuriri cu privire la aplicarea Ordonanței nr. 16/2013 privind TVA 9% pe lanțul grâu-făină-pâine, am convenit cu Ministerul Finanțelor și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale să elaborăm norme de aplicare a actului normativ sus menționat, norme care vor fi aprobate prin Ordin comun MF-MADR care se publică în Monitorul Oficial.

 
Modificare TVA 9% pentru produsele de panificatie

Dupa cum stiti, incepand cu data de 1 septembrie 2013 intra in vigoare reglementarea prin care produsele care intra in lantul de productie al painii vor fi taxate cu TVA de 9%.

Asta inseamna ca inca de sambata 31 august 2013 trebuie operate modificarile in casele de marcat si solutiile software , unde este cazul.

Pentru a veni in sprijinul clientilor nostri , va anuntam ca Sambata 31 august 2013 va stam la dispozitie la sediul firmei noastre incepand cu ora 9.00 pana la ora 15.00 .

O lista completa cu produsele exacte care se supun acestei reglementari nu avem, dar magazinele care vand paine si faina trebuie sa procedeze la modificarea cotei de TVA.

Pentru operativitate, rugam clientii sa pregateasca din timp liste cu toate produsele de panificatie comercializate care se pot incadra in categoriile urmatoare prevazute in Ordonanta 16 pe 2013:

- toate sortimentele de pâine, precum şi următoarele specialități de panificație: cornuri, chifle, batoane, covrigi, minibaghete, franzeluțe şi împletituri, care se încadrează în grupa produse de brutărie la codul CAEN/CPSA 1071;

- făină albă de grâu, făină semialbă de grâu, făină neagră de grâu şi făină de secară, care se încadrează la codul CAEN/CPSA 1061

- triticum spelta, grâu comun şi meslin, care se încadrează la codul NC 1001 99 00, şi secară, care se încadrează la codul NC 1002 90 00, prevăzute în anexa I la Regulamentul (CEE) nr. 2.658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifară şi statistică şi Tariful Vamal Comun, astfel cum a fost modificată prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 927/2012 al Comisiei din 9 octombrie 2012


 

 
<< Start < Prev 1 2 3 Next > End >>

Case de Marcat || Zeus Service 2011